miercuri, 5 noiembrie 2008

ora 9.00 - Interpreti de ieri si de azi - Laleaua de foc



Toamna trecuta am descoperit într-un magazin olandez un soi de lalea purtând numele lui Valeri Gergiev. N-am rezistat ispitei si am cumparat un set de bulbi pe care l-am împartit cu colegii mei de muzica (una dintre fotografii provine din gradina Veronicai Zbarcea!), astfel ca în primavara ne-am bucurat mai multi de minunea nobila cu petale mari de un rosu înfocat, cu franjuri la marginile superioare...
Temperament ardent, pasional, personalitate puternica dar imprevizibila, cam asta arata laleaua „Valeri Gergiev" si nimic din ceea ce au sesizat horticultorii olandezi nu contravine imaginii pe care artistul o are în lumea muzicala.
Nu întâmplator, Gergiev a devenit un brand în Olanda: a condus Filarmonica din Rotterdam din 1995 pâna în vara acestui an. In prezent este dirijor principal al Orchestrei Simfonice din Londra.
Inainte de toate si peste toate, însa, Valeri Gergiev ramâne dirijorul si directorul artistic al Teatrului Mariinski si un inspirat promotor al literaturii muzicale ruse ...

Ozana Ungureanu

Niciun comentariu: